DERS EKLEME-BIRAKMA ve KAYIT İŞLEMLERİ - Eczacılık Fakültesi
Duyurular

Üniversitemiz 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Akademik Takvimi’nde 25-26 Şubat 2019 “Ders ekleme-bırakma” ve “kayıtlarla ilgili mazereti ilgili yönetim kurullarınca kabul edilenlerin danışmanlarıyla birlikte kayıtları” için belirlenen tarihlerdir.

21/02/2019 tarihli Senato kararına istinaden; 25-26 Şubat 2019 tarihlerinde ders ekleme-bırakma yapmak isteyen öğrencilerin yanı sıra; “7-8 Şubat 2019 tarihlerinde ders kaydını ve/veya 11-12 Şubat 2019 tarihlerinde danışman onayını yaptırmayan öğrenciler” de bu tarihlerde Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden kayıt işlemlerini tamamlayabileceklerdir.

 

Bu kapsamda;

  1. Ders ekleme-bırakma yapılırken;
  1. 7-8 Şubat 2019 tarihlerinde ders kaydını ve 11-12 Şubat 2019 tarihlerinde danışman onayını tamamlayan öğrencilerin ders ekleme-bırakma, şube değişikliği yaptırabileceği,
  2. Ekleme-bırakma işlemleri için Öğrenci Bilgi Sistemi’nin yalnızca danışmanlara açılması nedeniyle öğrencilerin bu işlemi akademik danışmanlarıyla birlikte gerçekleştirmeleri,
  3. Akademik danışmanların Öğrenci Bilgi Sistemi’nde danışman onayını kaldırarak ders ekleme-bırakma işlemini yapabilecekleri,
  4. İşlemin danışman onayı kaldırıldıktan sonra yapılmasından dolayı öğrencilerin herhangi bir mağduriyet yaşamaması için danışmanların mutlaka yeniden danışman onayı vermesi gerektiği;

 

  1. 7-8 Şubat 2019 tarihlerinde ders kaydını ve/veya 11-12 Şubat 2019 tarihlerinde danışman onayını yaptırmayan öğrencilerin kayıt işlemleri için;
  1. Öncelikle öğrencilerin ders alma işlemini yapmaları (Katkı payı/ öğrenim ücreti ödemesi gereken öğrencilerin ücret ödemesini gerçekleştirdikten sonra ders alma işlemini yapmaları),
  2. Öğrencilerin mutlaka ders kayıt onayı vermeleri,
  3. Öğrencinin akademik danışmanlarıyla birlikte danışman onayını tamamlamaları gerektiği,

 

  1. Belirtilen tarihlerde yapılacak ders ekleme-bırakma ve kayıt işlemleri sonunda hem öğrenci onayının hem danışman onayının verilmiş olması gerektiği, aksi halde öğrencilerin 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında öğrencilik haklarından yararlanamayacakları,

hususları önemle duyurulur.

 

SORU-CEVAP

 

  1. 7-8 Şubat 2019 tarihlerinde ders seçme, 11-12 Şubat 2019 tarihlerinde ise danışman onayını tamamladım. Ders ekleme-bırakma yapmak istiyorum. Ne zaman, nereye başvurmalıyım?

 

Ders ekleme- bırakma işlemlerini 25-26 Şubat 2019 tarihlerinde akademik danışmanınızla birlikte yapmalısınız.

 

  1. Ders kaydım ve danışman onayım var, ancak bazı derslerin şubelerini değiştirmek istiyorum. Kendim yapabilir miyim?

 

Hayır. Şube değişikliğini ve ekle-bırak işlemlerini 25-26 Şubat 2019 tarihlerinde akademik danışmanınızla birlikte yapmalısınız.

 

  1. Ders ekleme-bırakma işlemini danışmanımla yaptım. Dikkat etmem gereken başka bir nokta var mı?

 

Evet. Öğrenciler mutlaka danışman onayını kontrol etmeli, danışman onayı unutulmuş ise durumdan akademik danışmanlarını haberdar ederek, onay işlemini tamamlatmaları gerekir.

 

  1. 7-8 Şubat 2019 tarihlerinde ders kaydı yapmadım. 25-26 Şubat 2019 tarihlerinde ders kaydı ve danışman onayı yapabilir miyim?

 

Evet. Hem ders kaydı hem de danışman onayını tamamladığınız takdirde 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında öğrenciliğiniz devam eder.

 

  1. Katkı payı/ öğrenim ücreti ödemem gerekiyor. Banka ödememi kabul edecek mi? Harcı ödemeden ders kaydı yaptırabilir miyim?

Katkı payı/ öğrenim ücreti ödemesi yapmadan ders kaydı yapamazsınız. Banka tahsilat işlemleri belirtilen tarihlerde açık olacaktır.

 

  1. Ders alma ve danışman onayı işlemlerini akademik takvimde belirtilen günlerde tamamlamıştım. Benim de ders seçmem/ danışman onayı yaptırmam gerekiyor mu?

Hayır. Onay işlemlerinizi tamamladıysanız ve ders ekleme/ bırakma ya da şube değişikliği talebiniz yoksa herhangi bir işlem yapmanız gerekmez.